Dióhéjas tisztítás

A dióhéjas tisztítás kiváló megoldás a benzin és dízel üzemű motorok szívósorán lerakódott korom és szennyeződések eltávolításához. Ezzel az eljárással visszaállítható a gyári keresztmetszete a szívósor belsejében található járatoknak.

Sok esetben az egyenetlen alapjárat, fulladás okozta teljesítmény csökkenés is annak köszönhető, hogy a kokszosodás olyan mértékű aminek köszönhetően a motorba szerelt különböző érzékelők olyan adatokat adnak vissza a motorvezérlőnek, ami a határétékeken kívül esik.

Külföldön az eljárást közel tíz éve alkalmazzák, de idehaza csak az elmúlt 2-3 évben lett ismert, tehát maga a technológia nem új, csak a hazai szervizekben korábban nem alkalmazták.

Ismert hibajelenségek:

  • hideg motornál egyenetlenül járó motor
  • a töltőnyomás késik
  • megnövekedett fogyasztás
  • teljesítményromlás
  • részecskeszűrő hiba

A fent felsorolt hibajelenségek az alábbi alkatrészek idő előtti meghibásodásához vezetnek:

  • részecskeszűrő
  • EGR szelep
  • turbófeltöltő

Leggyakrabban ezekkel a típusokkal keresnek megrendelőink:

160.000 km felett:

  • BMW N47-N57 motorok
  • Mazda 2.0-2.2 cd & skyactive diesel motorok
  • Opel – Isuzu 1.7 CDTI – 150.000 km
  • Opel 2.0 CDTI motorok
  • Kia 1.6 – 2.2 CRTDI
  • Fiat/Alfa Romeo 1.9 jtd és 2.0 mjet motorok

200.000 km felett:

  • Audi/VW/Seat/Skoda 1.6-2.0 CRTDI 2009-2014
  • Audi/VW/Seat/Skoda 2.0 PDTDI