Dióhéjas tisztítás
A dióhéjas tisztítás kiváló megoldás a benzin és dízel üzemű motorok szívósorán lerakódott korom és szennyeződések eltávolításához. Ezzel az eljárással visszaállítható a gyári keresztmetszete a szívósor belsejében található járatoknak.
Sok esetben az egyenetlen alapjárat, fulladás okozta teljesítmény csökkenés is annak köszönhető, hogy a kokszosodás olyan mértékű aminek köszönhetően a motorba szerelt különböző érzékelők olyan adatokat adnak vissza a motorvezérlőnek, ami a határétékeken kívül esik.
Külföldön az eljárást közel tíz éve alkalmazzák, de idehaza csak az elmúlt 2-3 évben lett ismert, tehát maga a technológia nem új, csak a hazai szervizekben korábban nem alkalmazták.
Ismert hibajelenségek:
- hideg motornál egyenetlenül járó motor
- a töltőnyomás késik
- megnövekedett fogyasztás
- teljesítményromlás
- részecskeszűrő hiba
A fent felsorolt hibajelenségek az alábbi alkatrészek idő előtti meghibásodásához vezetnek:
- részecskeszűrő
- EGR szelep
- turbófeltöltő
Leggyakrabban ezekkel a típusokkal keresnek megrendelőink:
160.000 km felett:
- BMW N47-N57 motorok
- Mazda 2.0-2.2 cd & skyactive diesel motorok
- Opel – Isuzu 1.7 CDTI – 150.000 km
- Opel 2.0 CDTI motorok
- Kia 1.6 – 2.2 CRTDI
- Fiat/Alfa Romeo 1.9 jtd és 2.0 mjet motorok
200.000 km felett:
- Audi/VW/Seat/Skoda 1.6-2.0 CRTDI 2009-2014
- Audi/VW/Seat/Skoda 2.0 PDTDI